Blijf op de hoogte van het nieuws

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Terug naar overzicht

Community Limburgers Worldwide breidt uit met website en nieuwsbrief

13.07.2023

De professionele community Limburgers Worldwide, die afgelopen najaar werd opgericht door POM Limburg en Het Belang van Limburg, breidt uit met een nieuwe website en tweewekelijkse nieuwsbrief. Limburgers Worldwide brengt dagelijks Engelstalig nieuws over Limburg en richt zich tot uitgeweken Limburgers, expats en buitenlandse studenten. 

In oktober vorig jaar lanceerden POM Limburg, Het Belang van Limburg en online expatmagazine The Bulletin een nieuwe, professionele online community, Limburgers Worldwide. De groep richt zich tot uitgeweken Limburgers die een link willen houden met hun thuisbasis, maar ook tot expats en hun partners, buitenlandse studenten en andere hoogopgeleide anderstaligen die de weg naar Limburg al vonden. Via het LinkedIn-platform krijgen leden dagelijks Engelstalig nieuws over economisch Limburg.

Toegankelijker
Om de groep verder uit te breiden en het nieuws nog toegankelijker te maken, breidt de community nu uit met een nieuwe website en tweewekelijkse nieuwsbrief.

Gedeputeerde voor Economie en voorzitter van POM Limburg Tom Vandeput: “Voor een professionele community is LinkedIn een ideaal platform, maar we merkten dat dit af en toe toch ook zijn beperkingen had, bijvoorbeeld naar vindbaarheid toe. Om ook de gepensioneerde Limburger in de West Coast en de buitenlandse UHasselt-student te bereiken, ontwikkelden we een eigen website en nieuwsbrief. Zo zetten we het merk Limburgers Worldwide extra kracht bij.” De LinkedIn-groep blijft bestaan, maar richt zich vooral op interactie tussen de leden onderling.

Aanmelden
Concreet kunnen geïnteresseerden zich aanmelden via limburgersworldwide.com. Daar vinden ze gratis Engelstalig nieuws over Limburg, vaak met een socio-economische insteek. Het nieuws wordt afwisselend door de drie partners – Het Belang van Limburg, POM Limburg en The Bulletin – gedeeld.

Hoofdredacteur van Het Belang van Limburg Indra Dewitte: “We zetten graag onze schouders onder deze vernieuwende aanpak. Al van bij de oprichting heeft Het Belang Van Limburg een sterke focus op het buitenland gehad.  Limburger én Wereldburger zit echt in het DNA van de krant. Door deze samenwerking zijn we ook de eerste Belgische krant die – gedeeltelijk althans – in het Engels verschijnt. Dat schept mogelijkheden voor de profilering van de betrokken bedrijven en personen richting het buitenland.”

Regiopromotie
Limburgers Worldwide maakt deel uit van de internationaliseringsstrategie van POM Limburg.

Gedeputeerde Tom Vandeput: “Regiopromotie is een belangrijk onderdeel van onze werking. We anticiperen op nieuwe ontwikkelingen met een grote economische impact, zoals de uitbouw van Health Campus Limburg, waarvoor wij buitenlandse investeerders aantrekken, of de Einsteintelescoop, waarvoor straks vele duizenden wetenschappers naar onze regio afzakken. Hoe meer Limburg internationaal vindbaar is, hoe beter onze positionering om kenniswerkers en innovatieve bedrijven aan te trekken.”

© POM Limburg 2024
POM Limburg voert het sociaaleconomisch beleid van de provincie Limburg uit.
limburg